Facebook prevzal úlohu spravodajstva
10.1.2018Facebook a Google sa stali veľmi populárnym a známym pojmom, no predovšetkým dvoma svetovo masovo využívanými službami. Za konkurenciu ich však už dávno nepovažujú len vyhľadávače, sociálne siete, či skátka weby, ale za nedotknuteľných ich považujú i viaceré iné spoločnosti, v podstate z odlišných odvetví.
Facebook a Google majú totiž obrovskú výhodu, sú masovo populárne, denne ich navštevuje väčšina ľudí z celého sveta. Tým pádom majú tieto dve webové stránky príležitosť osloviť a zaujať ľudí viacerými prostriedkami a podľa tvrdenia istých redakcií, tieto dva weby oslovujú verejnosť príspevkami, ktorých tvorcom je však niekto iný, v tomto prípade redakcie a novinári, nie Goole a ani Facebook. Tí už iba uverejnia príspevky z iných zdrojov a tým pádom ich verejnosť považuje za služby od Google či Facebooku, pričom autorom je redakcia, ktorá sa príspevkami živí a s týmito dvoma webmi nemá vytvorený žiaden kontrakt ani dohodu.
• Je to jednoduché. Masa ľudí si prečíta novinky cez Google alebo Facebook a potom nebudú mať záujem kupovať noviny či čítať príspevky od novinárskej redakcie. Takýmto postupom sa redakcie obávajú straty zisku i čítateľov. Vlastne ich postrehy a správy čítať budeme, no cez tieto dva weby, ktoré nie sú ich autormi v žiadnom zmysle slova.
Tak napríklad správcovia Facebooku nedávno vyhlásili, že Facebook má byť onedlho najväčším médiom na svete. Pritom Facebook je sociálna sieť, ktorá nemá ani len jednu novinársku agentúru a nezamestnáva ani jedného redaktora či novinára. Skrátka redakcia a novinárstvo nie je ich biznis. Zasahujú do biznisu ľuďom, ktorí sú touto prácou povolaní. Facebook možno v tomto smere zamestnáva ľudí ale na prácu, ktorá je viac menej len pridávaním odkazov, nie o tvorení a písaní vlastného dlhého článku. Je to skôr práca, v ktorej užívatelia oslovujú a získavajú ľudí a to formou odkazov na články autorov, ktorí ich vytvorili.