Využíva vaša firma direct mail? Pridajte doň možnosť odpovede
18.2.2019Čo je to priama pošta (direct mail)?
Priama pošta je prvok direct marketingu, ktorý spočíva v zasielaní informatívnych a propagačných materiálov na adresy vybraných uchádzačov.
Vzhľadom k tomu, že vám dôrazne odporúčame, aby ste do svojho balíka priameho marketingu zahrnuli aj prvok možnosti odpovede, preskúmajte niektoré základné pravidlá, ktoré sa vzťahujú na všetky typy formulárov na odpoveď:
1. Jednoduché vyplnenie
Formulár odpovede by mal byť jasný a nikdy nie mätúci. Povedzte potenciálnemu zákazníkovi, čo má robiť v jednoduchom jazyku. Formulár by mal byť navrhnutý tak, aby každý mohol sledovať vaše pokyny bez pomoci. Ak je formulár zložitý, nejasný alebo ťažko dokončiteľný, ľudia ho odhodia.
2. Čistý dizajn
Dizajn by mal byť jednoduchý, čistý a prehľadný. Nesnažte sa príliš napchať do obmedzeného priestoru. Ak máte veľa informácií, použite väčší formulár. Preplnený dizajn zmení názory ľudí. A nechcete, aby objednávkový formulár odpudzoval potenciálnych zákazníkov.
3. Dostatok priestoru na vyplnenie formulára
Toto pravidlo sa zdá byť samozrejmé, ale v stovkách poštových zásielok každý rok ignorované. Sme si istí, že ste boli frustrovaní formulármi, ktoré vás požiadajú o vaše celé meno a potom vám poskytnú štvrtinu miesta na jeho napísanie alebo vás nútia napchať vašu adresu, číslo bytu, mesto, štát, poštové smerovacie číslo a telefónne číslo na jeden riadok. Pri návrhu objednávkového formulára teda dbajte na dostatok priestoru na písanie.
4. Menej krokov
Čím menej práce má možný záujemca urobiť, aby vyplnil váš objednávkový formulár a dostal ho do pošty pre vás, tým lepšie. Pamätajte si, že čím viac času trvá na vyplnenie formulára, tým menej ľudí sa obťažuje s jeho vyplnením.
Ak posielate poštu firmám, povedzte im, že do formulára odpovede môžu pripojiť svoju vizitku, čím eliminujú potrebu vyplniť svoje meno, spoločnosť, adresu a telefónne číslo.